Thursday 7 June 2012

SaAt Allah Menyekat IlmuNya

alhamdulillah..akhiranya tamat 2 paper utk subject law...4 more to goes but that all for the core subject...
seronok dpt buat dgn agak baik...tapi sebenarnya, jauh di sudut hati ada kerisauan menggunung..terus menguji hati, dan membuat mood aku berubah...

abes jawab exam, terus pergi tgok carry mark utk contract law...fuhh..memang aku dah rasakan markah macam tu aku nak dapat...34/60...seumur hidup aku ni lah kali pertama aku terasa diri ni sgt bodoh..terasa sangat kerdil bila berhadapan dgn rakan2 lain..kenapa jadi macam tu? padahal kami setadi sama..belajar sama..kelas sama...terus menerus berfikir..di mana silap aku...nangis?? ouwhh mmg sgt terasa nk menngis...tapi dh puas menangis msa abes exam midterm dulu...sebab aku sgt2 tkboleh jawab soalan midsem...aku igt lagi msa midterm, sgt2 mati kutu dan hilang idea nk menulis jwapan kpd soalan tu..fuhhh..baru aku tahu macam mna gaya budak2 masa zaman sekolah dulu yg tak berapa pandai punya rasa time jawab exam..macam tu laa apa yg aku rsa..

fikir reslut punya pasal, balik bilik sempat jugak demam sekejap..tiba2 badan suam2 kuku...kepala pusing melayang je rasa..perut menggigil sakit...nak muntah semua ada...cuba tidur lepas telan ubat..selimut dari ujung kaki smpai jung kepala...fuhh..betul2 ujian utk aku hari ni..dah laa tgh jwab exam tba2 terasa mcm period..dan2 laa masa tu nk senggugut tahap maksimum...

bangun dari tidur, aku cuba muhasabah diri..mungkin ini ujian utk aku..sekali sekali Allah letakkan aku dibawah, agar aku tak terus leka bila ada di atas...dan bila aku di bawah, baru aku terigt, utk berjuang bangun berdiri kembali di atas..bukan perkara mudah.,ya memang tk mudah...jgn kau sebut2 nk duduk di atas jika tiada secebis usaha kau guna dri kudrat kau...tapi tk bermkna aku tk usaha msa midsem..terus aku fikir, saat itu, Allah ttup pintu hati aku..Allah sekat idea aku..mungkin balasan atas dosa2 yang silam...maka mungkin sebab itu laa aku seolah2 tiada dapat sebarang petunjuk untuk menulis sesuatu yang baik semasa exam itu...

takpa lah solehah...benda dah jadi..itu peringatan awal utk aku, agar aku tak leka utk msa depan...ya mungkin sebelum ni aku sentiasa di atas, tapi mungkin hari ini Allah nak uji aku dgn bagi aku berada di bawah....sgt2 bagi pengajaran pada aku..ya mngkin bukan aku yg salah krana tk study atau apa, tapi mungkin Allah membalas utk kesalahan yg lampau...

apa yg mampu aku buat, terus berdoa..agar ada keajaiban..keputusan berubah.paling tidak pun jangan gagalkan keputusan aku..sakit oii nk repeat..tmbah bilah buat terhabis baik utk asigment n final...sobbss..uolsss doakan I ye...mna tahu boleh bntu I skit2..ahakss.....




No comments:

Post a Comment