Wednesday 4 April 2012

ASTAR bermula segalanya....


~Kekalahan dapat menjadi jembatan bagi kita untuk mengenal diri sendiri..~

~Kesilapan yang kita lakukan adalah pelajaran baru untuk mencapai kejayaan~





ALHAMDULILLAH....perkara yang mengkusutkan fikiran aku telah berakhir..hehehe...kusut ker?? ttbe lak nk kusut..hahaha..bukan kusut sbb apa..sebelum pergi tu mcm2 sgt bnda yg ggu fikiran aku,,sampaikan terasa sgt2 tknak pergi...takut menjejaskan mood di sana..lantas aku cuba utk singkirkan anasir jahat dlm pikiran ni..

ASTAR...banyak sgt aku dpt bila pergi sana..sbg amatur yg sgt cetek ilmu malah pengalaman aku cuba utk menanam matalmat supaya sekurang2 nya aku cuba belahar somting tk byk pun ckit jadi la..
aku cuba utk kosongkan ati..terima semua keadaan di sana..huhuhu..akhirnya syukur targer aku berjaya..sekurang2 nya aku dpt jugak be;ajar sesuatu di sana..aku dpt melihat dunia perdebatan diluar..walau pun pernah satu tika terlintas jauh di sudut hati utk tidak memberi setinggi2 komitmen dlm dunia perdebatan..namun hasil dari ASTAR mentaliti aku bertukar 60%..tak lagi 50-50 mcm awal2 dlu..

AsTAr...dari sini aku bukan shaja dpt pengalaman..tapi aku dipertemukan dgn sahabat baru..ya..!! bnda ni yg sgt bgi impak spnjang ASTAR samada sebelum pergi smpai balik..au igt lagi mcm mn runsing nya aku utk meletakkan diri dlm grup mereka..aku rsau andai kata aku tk mampu utk bergaul dgn mereka..hakikat selama ni mereka sentiasa bertiga..aku sentiasa dgn Tipah..dan tiba2 aku tercampak utk berempat dgn mereka..tapi Allah maha Adil maha Mengetahui..once aku cuba utk berkwan dgn mereka aku rasa sgt seronok..walaupun sgt2 mengambil msa tpi saat aku bersama mereka aku terasa ada nya ikatan persahabatan itu..aku sgt2 terharu dpt kenal kawan2 baru..n aku mula menyayangi mereka spt shabat karib aku..segalanya bermua dgn ASTAR...

hasanah.arif..azry..sepanjang di sana aku bergantung dgn mereka..walau pun aku dibuli dan terus dibuli oleh si arif tapi itulah yg menyeronokkan aku dgn diorang.terasa diterima sbg kwan..walaupun kadang2 aku blur..n aku suka cakap bnda yang tkde kena ngena..tpi diorang still boleh terima lagi..

hasanah..3 mlm mcm2 cerita kita share..err tu biar lah rhasia yer..ko sgt2 lembut hati..pntang ada je benda yg sentap nak nangis...sory yer hasanah aku tk pndai memujuk.. :) tpi aku ttp rsau bila tgok kau menangis..n bes jugak tba2 layan jiwang dlm bilik..dah lama tk menjiwang..tba2 jer update sttus lagu jiwang.hehehe

arif pulak yg tk suka tgok aku jalan belakang..sory yer bkn sngaja nk jln blakang..tpi tk muat nk jln seiring dgn korang..laluan tu muat utk 2-3 org jer..aku beralah laa duk belakang...n thanks sbb slalu tnya aku ok ke bila tba2 aku diam..tpi aku mmg kuat berangan...

azry yg hantu makan....bt aku pun asyik terasa lapar bila tgok kau makan...tpi nsihat utk kau..fast food tk baik sgt utk kesihatan..hehehe...n paling aku tk puas hati terpaksa beralah kasi payung warna purple tu dekat kau...

nanti kita belajar debat lagi...perbaiki mna yg lemah..kaji mna yg silap..pasang strategi utk atasi semua itu..kita cuba buktikan pda semua kta mampu utk berjaya...

thanks utk korang bertiga..jujurnya dlm byk2 perkara yg terjadi dlm ASTAR bnda ni lah yg paling menyentuh perasaan aku..iaitu PERSAHABATAN...mungkin korang tk rasa tapi aku rasa...rsa sgt gembira dpt join dgn korang..thanks sbb boleh trima aku dlm team korang...n bnda ni tkkan nk msuk dlm post mortem trus aku msuk dlm blog..maaf kalau aku tkleh jdi team mate yg baik sbb aku mmg tk baik..hahahahaha....
SAYANG KORANG SEMUA..!!
harap sgt persahabatan ni kekal smpai bila2...

::lawyer tk semestinya kwan dng lawyer..::





::: diorang bertiga kawan UUM yg aku lakar cerita dlm blog...padahal member2 lain tkde pulak aku cerita lagi..:::

"The love of my life is the love between friends." 
To be depressed is to be lonely; to have a friend is to be happy..." 
"I can trust my friends. These people force me to examine, encourage me to grow." 

that's all for today...happy holiday all..!!















::: sibuk merangka agenda utk cuti..sedar tak sedar bukak midsem 5 subjek utk midtest..!!! :::























1 comment:

  1. hahaha....syok sgt bce luahan hati tu
    rse mcm nk nangis...
    kte da jd sahabat dlm sekelip mata
    persahabatan x perlu mgambil mse bribu2 thn
    cukup sekadar dapat melakar sesuatu di hati yg x dpt dilupakan...
    terima kasih SAHABAT
    p/s...ni gne email adik....
    -hasanah-

    ReplyDelete